Pages

Saturday, January 11, 2014

mulakan berfikir

selamat tahun baru. hehs. baru nak wish ke nana? 10 hari suda. mmm..Entah sejak bila, tahun baru doesn't bring any significance to me.
kalau mahu kata azam baru, tiap hari pun perlu berazam baru.
kalau mahu kata umur berganjak, tiap hari pun umur sehari berganjak.
bagi tahu sikit kenapa tahun baru perlu jadi bermakna
hari ni aku terfikir. baru nak terpikir. orang lain mesti dah lama fikir, baru nak fikir ke nana? satu setengah tahun suda. takpe.
Allah tentukan akal dan hati kita sampai ke tahap tertentu pada waktu yang terbaik sekali. okay, saya memang suka back up diri sendiri ehehs.
just terfikir. what do i want to achieve really. apa yang aku mahu bawa pulang after 5 years in UK (insya Allah) siapa "Nursyafizan Amalina Rahamzan" yang bakal pulang? What kind of person she is? What kind of jahiliyah she manages to leave? What kind of good deeds she manages to put as habit?
but I know big picture starts with small pieces of puzzle.
what I decide to do now will determine the future Nana
with whom i befriend with will determine how future Nana behaves
the conflict I face now will generate my future understanding.
emm.tipulah kalau saya tak mahu jadi macam "alien-alien budiman"
I am trying.
at least I think I am
He designed the aliens just as how He designed me. I should seek the designer then, not the products.

No comments:

Post a Comment

Comment